שער:מסוגלות הצוות

מסוגלות הצוות מורכבת מיכולות צוותיות ופרטניות הנדרשות כדי לקדם תלמידים המגיעים מרקע של עוני והדרה  להישגים חינוכיים שיאפשרו להם מוביליות חברתית. כדי להצליח בכך על הצוות לפתח חמישה רכיבי מסוגלות:

החזקת תפיסות ומטרות חינוכיות משותפות

כדי להוביל תהליכים חינוכיים אפקטיביים בבתי ספר תת־משיגים נדרשת בהירות בתפיסות ובמטרות הצוותיות, שיתמקדו כולם במחויבות לקדם הוגנות.

לכל הפריטים בנושא



טיפוח מיומנויות ותהליכי למידה צוותיים

הידע הנדרש להובלת תהליכי למידה אפקטיביים בבתי ספר תת־משיגים הוא מצרך נדיר.

לכל הפריטים בנושא



ביצוע תהליכי הוראה, למידה והערכה אפקטיביים

תהליכי ההוראה המקובלים אינם מספיקים לצמצום הפערים של תלמידים מרקע של עוני והדרה.

לכל הפריטים בנושא



בניית ברית עם ההורים לטובת התלמידים

מתח שנוצר בין הסביבה הביתית לסביבה הבית ספרית, מגביר את תחושת המובסוּת של ההורים, את הריחוק מצד הצוות ומופנם על ידי התלמידים.

לכל הפריטים בנושא



טיפוח מערכות יחסים מצמיחות עם התלמידים

מערכות יחסים מצמיחות יכולות לסייע למזער את ההשפעה ההרסנית של החיים בעוני ובהדרה והן מהוות מפתח לכל תהליכי הלמידה בכיתות.

לכל הפריטים בנושא